UA

+38 (0432) 555 053

UA

+38 (0432) 555 053

Як обкатати двигун після капітального ремонту

Автор Альфагро — В Категорії Техніка — 30.11.2017

30

Лис
2017

Всі автолюбителі рано чи пізно стикаються з таким неприємним явищем як ремонт автомобіля. Ось тільки поломки бувають зовсім різні за складністю. Іноді це незначні проблеми, які можна усунути швидко і легко, і при цьому машина практично не виходить з ладу.

Але існують і такі несправності, після яких просто не обійтися без додаткової обкатки. Серце будь-якого автомобіля – двигун. Щоб він прослужив вам якомога довше, його необхідно правильно експлуатувати і ремонтувати при виникненні найменших проблем. Двигун вимагає обкатку в наступних ситуаціях:

  • після капітального ремонту;
  • після тривалого простою;
  • відразу після випуску (новий).

Обкатку слід виконувати для того, щоб всі запчастини силового агрегату зробились більш гладкими – «притерлися». Вона потрібна навіть в тих випадках, коли мотор новий. Адже наскільки ідеально б не були підібрані деталі, все одно існує мікроріфленість (практично невидні оку маленькі ярусні утворення). Саме через це, перед тим як випробувати всю потужність мотора, його необхідно обкатати. Слід пам’ятати, обкатка нового заводського двигуна здійснюється набагато швидше, ніж обкатка відремонтованого. Обкатка дизельного двигуна після капремонту – дуже складний і важливий процес. Вона дозволяє всім новим запчастинам притертися і створити робочий механізм, який буде працювати злагоджено і гармонійно. Давайте розглянемо цей процес більш детально.

Обкатка двигуна здійснюється після проведення ряду таких обов’язкових процедур:

  • проводиться повне оновлення повітряного фільтра (або змінюється масло в фільтрі);
  • виконується заміщення масляних і паливних фільтрів;
  • змінюється масло в моторі, перевіряється рівень;
  • перевіряється рівень охолоджувальної рідини;
  • транспортний засіб слід заправити, кількість палива повинна бути достатньою;
  • регулюються форсунки;
  • забирається повітря в паливних системах.

Необхідно завжди пам’ятати, що капремонт – це значне втручання в механізм двигуна, тому мотор не можна відразу ж піддавати серйозним навантаженням і перший час до нього слід ставитися більш делікатно.

Обкатка після “капіталки” дизельного мотора може здійснюватися різними способами:

  1. Холодна обкатка на спеціально призначеному стенді.
  2. Холодна обкатка без використання стенду.
  3. Гаряча обкатка.
  4. Природна обкатка.

Розглянемо більш детально кожен з перерахованих способів. Перший варіант є найбільш підходящим для двигунів, які пройшли капітальний ремонт. Цей метод дозволяє проконтролювати процес від А до Я. Всі механізми запускає комп’ютерна програма, яка відстежує і задає частоту обертання, враховуючи показники датчиків. Недоліком даного методу є те, що такі стенди дуже рідко зустрічаються. Це обладнання можна знайти далеко не на всіх станціях технічного обслуговування.

Для того щоб здійснити холодну обкатку без стенду, в мотор заливають масло, а в радіатор спеціальну рідину – антифриз або тосол, після чого катають машину близько 2-х годин не заводячи мотор. Даний варіант є дуже поширеним, незважаючи на те, що більшість автомеханіків не радять використовувати цей метод.

Гаряча обкатка передбачає собою такі дії.

Запускаєте мотор і зупиняєте його обороти на позначці холостого ходу.

Дана процедура займає не більше трьох хвилин, але повторювати її потрібно як мінімум чотири рази. При цьому не забувайте давати мотору можливість охолонути, щоб не викликати місцевий перегрів. Після таких короткочасних процедур на холостому ходу мотор заводять на 50 хвилин. Якщо температура в салоні занадто висока, слід заглушити мотор і дати йому охолонути..

Першу заміну масла необхідно здійснити після того, як машина приїде 3 000 км. Така рання заміна масла необхідна, через те що в ньому немає всіх спеціальних антифрикційних присадок. Дане масло значно прискорює процес обкатки, але їздити на ньому довгий час не бажано. Після капітального ремонту подальша заміна масла проводиться кожні 10 000 кілометрів.

Обкатка дизельного двигуна після заміни кілець

Автомеханіки відзначають, що ресурс поршневих кілець бензинового або дизельного силового агрегату, за умови нормальної експлуатації, становить до 300 000 кілометрів.

Високофорсовані агрегати вимагають повної заміни кілець вже при пробігу близько 100 000 кілометрів.

Причиною для заміни поршневих кілець можуть служити як їх поломки, так і повний ремонт “движка”.

Кільця можуть постраждати і вийти з ладу в тому випадку, якщо двигун дуже сильно перегрівся; при неправильній експлуатації мотора; через неякісне масло. Після заміни поршневих кілець потрібно провести обкатку двигуна. Вона відбувається ідентично обкатці нового двигуна або ж силового агрегату після капітального ремонту.

Інструкція по обкатці двигуна після заміни кілець:

  • зменшіть до мінімуму навантаження на автомобіль (приберіть причіп, не перевантажуйте багажник і ін.);
  • перші 1 000 км слід їхати зі швидкістю менше 70 км/год;
  • не забувайте перемикати передачі – чим вище швидкість автомобіля, тим більше повинна бути передача;
  • намагайтеся не гальмувати різко і не робити різких стартів;
  • не допускайте тривалої роботи транспортного засобу на холостих обертах, це також дуже шкідливо для «движка»;
  • систематично треба перевіряти рівень масла, і після перших 1 000 км його необхідно поміняти. Така рання заміна масла пов’язана з тим, що в ньому знаходиться багато дрібних частинок, які з’являються під час обкатки.

Досвідчені автомеханіки дотримуються думки, що для того, щоб кільця повністю притерлися, перетворившись в єдиний злагоджений механізм, необхідно проїхати від 10 000 до 15 000 кілометрів.

До того ж, після заміни кілець в двигуні, транспортний засіб слід експлуатувати в більш щадному режимі як мінімум 3 000 км. Небажано здійснювати наступні дії: їхати на високих обертах; довго простоювати на холостих обертах; рухатися з малою швидкістю на підвищених передачах (адже мотор просто затихне).

Не забувайте, що обкатка після заміни кілець – це дуже важливий процес, ігноруючи який ви значно знижуєте ефективність і термін експлуатації автомобіля.

Як довго обкатувати дизельний мотор

Тривалість природної обкатки залежить від процедур, які були зроблені з силовим агрегатом. При незначному ремонті тривалість може становити 500 кілометрів, при капремонті – близько 2 000 кілометрів.

В середньому обкатка займає від 3 000 до 5 000 км в теплу пору (весна, літо), а також до 10 000 км в холодну пору року (осінь, зима). Слід звернути особливу увагу, що на тривалість впливають різноманітні фактори:

  • якість ремонту;
  • вид використовуваного пального;
  • змащувальні засоби;
  • якість дороги;
  • майстерність, стаж їзди водія.

Для обкатки, перші 50 кілометрів найкраще проїхати на швидкості не вище 40 кілометрів на годину на другій передачі.

Наступні 200 км слід проїхати на швидкості до 60 кілометрів на годину на третій передачі.

Проїжджаючи кожні наступні 100 км можна підвищувати швидкість на 10 км/год. Але в перший день транспортний засіб розганяти до швидкості 90 км/год – небажано. Тільки проїхавши 2 000 км можна збільшувати швидкість до звичного вам рівня. Перший час не слід також різко гальмувати і стартувати. На етапі обкатки завжди необхідно перевіряти компресію. Якщо все працює справно – вона повинна збільшуватися. Якщо компресія не збільшується, тоді зверніться на станцію технічного обслуговування і пройдіть додаткову діагностику.

Необхідно відзначити, що грамотно виконана обкатка дозволить вам збільшити ресурс двигуна на 30%, а також підвищити економічність і усунути всі дефекти.

Щоб скачати каталог Альфагро натисніть кнопку:

Як правильно обкатувати дизельний мотор трактора

Трактор, як і будь-який інший вид техніки, вимагає відповідного обслуговування. Незалежно від того новий це трактор або після капітального ремонту, він повинен пройти обкатку.

За допомогою даної процедури деталі притираються одна до одної, а також можна усунути всілякі дефекти. Обкатка дизельного мотора трактора здійснюється протягом 30 мотогодин і складається з декількох етапів.

В першу чергу потрібно підготувати трактор: очистити від всіляких забруднень (прибрати пил), перевірити і підтягти всі кріплення, змастити деталі, перевірити рівень масла, заправити повний бак палива.

Після підготовки переходьте на другий етап – 15-хвилинна обкатка на холостому ході.

Третій етап – 10-годинна робота з 30% навантаженням (мається на увазі 30% від номінальної тягової сили).

Четвертий – 20-годинна робота з навантаженням 70%.

Останнім, але важливим етапом є контрольний огляд. Механіки зливають масло, змінюючи його на нове, перевіряють затягування кріплень, визначають несправності. Якщо після перевірки були виявлені дефекти, їх усувають і вже після цього передають трактор в експлуатацію.

Слід також зазначити, що 30-годинна обкатка – це не весь процес. Після проведення даної процедури необхідно ще протягом місяця стежити за двигуном, не перевантажувати трактор і дотримуватися всіх правил експлуатації.

Необхідно підкреслити той факт, що обкатка при капітальному ремонті дуже важлива. Адже саме завдяки їй, можна значно продовжити термін експлуатації агрегату. Щоб техніка прослужила вам якомога довше і при цьому не ламалася, крім обкатки потрібно проводити своєчасний техогляд всіх деталей, технічне обслуговування, а також дотримуватися всіх правил експлуатації і зберігання.